Zalety dobrego copywritera

W dobie internetu i powszechnego dostępu do informacji copywriting staje się coraz dużo popularnym zajęciem. Będąc na wyposażeniu laptop lub komputer, bez potrzeby wychodzenia z domu można pisać teksty o charakterze sprzedażowym i nieźle na nich zarabiać. Jakie cechy wyróżniają dobrego copywritera?

Przede wszystkim swoboda w przelewaniu myśli na papier (czyt. komputer). Osoba pisząca teksty powinna być tzw. lekkie pióro oraz unikalny styl, aby czytelnik ze zrozumieniem mógł przyswoić treści. Internet to kopalnia informacji. Odbiorca szuka tego, co go interesuje także oczekuje, że już to otrzyma. Nic tak nie drażni, jak zawiłe zdania przesycone frazesami lub co gorsza, zbyt skomplikowanymi słowami. Każdy na pewno przyzna, że po znalezieniu takiego artykułu, od razu następuje u niego irytacja także znużenie. Copywriter powinien budować sensowne, zwięzłe i konkretne treści, czyli takie, które po prostu dobrze się czyta.

Drugą zaletą dobrego copywritera jest szeroka wiedza ogólna. Orientując się w wielu obszarach oraz branżach, nie trzeba czerpać informacji z różnych źródeł. Pozwala toż na zaoszczędzenie cennego czasu również wykonanie większej ilości zamówień.

Jeśli celem copywritera jest to, aby jego teksty były akceptowane również dobrze oceniane lub zależy mu na zdobywaniu prywatnych zleceń (np. na portalach typu GoodContent.pl lub Textbookers.pl) niezbędna jest umiejętność zarządzania swoim czasem. Wykonanie zadania musi zazwyczaj odbyć się w ciągu kilku godzin lub dni. Będąc do czynienia z Textbookers.pl, teksty należy stworzyć od razu po zarezerwowaniu zlecenia, gdyż innym wypadku można utracić możliwość jego realizacji.


Zapoznaj się z innymi artykułami: profesjonalna redakcja i korekta tekstu


Dobrym zwyczajem jest ustalenie sobie z góry, ile godzin dziennie chce się poświęcić na pisanie. Jeśli ktoś utrzymuje się z copywritingu, może określić sobie codzienny przedział czasowy wykonywanej pracy, np. od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Trzymając się skonkretyzowanego planu, nie odrywając się od komputera a nie zajmując innymi rzeczami jednocześnie, dobry copywriter jest w stanie stworzyć imponującą liczbę artykułów.

Komentarze